یک جامعه‌شناس گفت: نباید برای مرتکبان رفتارهای ضداجتماعی حاشیه امن ایجاد شود و قوانین باید از سوی پلیس به عنوان ضابط اجرا شود.

سلامت نیوز: یک جامعه‌شناس گفت: نباید برای مرتکبان رفتارهای ضداجتماعی حاشیه امن ایجاد شود و قوانین باید از سوی پلیس به عنوان ضابط اجرا شود.

دکتر امیرمحمود حریرچی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به مطالب بالا درباره علت گرایش برخی از جوانان به رفتارهای ضد اجتماعی گفت: برخی رفتارها بزهکارانه و برخی دیگر جنایتکارانه است از جمله آن‌ها می‌توان به تجاوز به عنف و اسیدپاشی می توان اشاره کرد. کسی که مورد اسیدپاشی یا تجاوز قرار می‌گیرد، ادامه زندگی اش تحت الشعاع قرار می‌گیرد. بنابراین مرتکبان این اعمال باید زودتر شناسایی و تحت سخت‌ترین مجازات‌ها قرار بگیرند.

وی در ادامه گفت: بخشی از این رفتارها از عقده‌های جنسی نشأت می گیرد و بیشتر قربانیان چنین اعمال ضد اجتماعی و خشنی زنان هستند. بنابراین لازم است مرتکبان این اعمال شناسایی و معالجه شوند.

این جامعه‌شناس افزود: کسانی که رفتارهای ضداجتماعی انجام می‌دهند، نباید احساس وجود حاشیه امنی برای خود بکنند. این در حالیست که چندی قبل راننده سرویس مدرسه‌ای به یک دختر تجاوز کرد و اکنون به قید وثیقه آزاد است و در خیابان می چرخد. چنین افرادی باید هرچه زودتر مجازات شوند.

وی با اشاره به راه‌های کاهش مزاحمت‌های خیابانی گفت: لازم است که افراد نوع پوشش متعارفی داشته باشند، علاوه بر آن دختران با احتیاط و توجه سوار خوردوهای مسافرکش شوند.

حریرچی با اشاره به نقش رسانه‌ها در زمینه فرهنگسازی به منظور کاهش مزاحمت‌های خیابانی اظهارکرد: لازم است به مردم درباره چگونگی برخورد با مزاحمت های خیابانی آموزش داده شود علاوه برآن افرادی که زمینه انجام رفتارهای ضداجتماعی دارند را به‌ موقع شناسایی کنیم و به آنان مشاوره دهیم.

این جامعه‌شناس تاکید کرد: لازم است که مرتکبان خلاف‌ها شناسایی و وضعیت آنان بررسی شود و جریمه و محروم شوند تا دست به خلاف‌های بزرگتر نزنند.

حریرچی در پایان اظهار کرد: نهادهای آموزشی باید عاقبت انجام اعمال خلاف را برای جوانان تشریح کنند. از سوی دیگر در جامعه نیز نباید زمینه‌های ارتکاب رفتارهای مجرمانه وجود داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha